Granola

Granola

Als ik in de supermarkt granola wil kopen sta ik vaak minutenlang voor het schap te draaien om de lekkerste uit te zoeken en verpakkingen te lezen omdat ik niet een variant wil die vol zit met suiker. Het voordeel van zelf granola maken is dat je precies weet hoeveel suiker erin zit en dat je zelf kunt toevoegen en weglaten wat je wel en niet lekker vindt. Zo houd ik bijvoorbeeld niet van gedroogd fruit in  mijn granola maar leek kokos mij wel erg lekker erbij. Daarnaast is het ook nog eens heel erg makkelijk!

Wat heb je nodig?
– 3 eetlepels honing
– 3 eetlepels lijnzaad
– 100 gram havermout
– 45 gram zonnebloempitten
– 45 gram pompoenpitten
-70 gram walnoten (grof gehakt)
– 70 gram pecannoten (ook grof gehakt)
– 40 gram kokosrasp
– 50 gram kokosolie

Bereidingswijze:
– Verwarm de oven voor op 170 °C
– Weeg alle ingrediënten af en doe alles (behalve de kokosolie en de honing) samen in een kom
– Smelt in een pannetje op laag vuur de kokosolie samen met de honing
– Meng de kokosolie met het zaden/notenmengsel
– Bekleed een bakplaat met bakpapier en verdeel hier de granola over.
– Bak de granola in ongeveer 20-25 minuten goudbruin.

Tip: Vervang de kokosrasp door sesam 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *